Sunday, April 26, 2015

Kemudahan Bagi Aktiviti Memanah

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Untuk makluman semua, pihak pengurusan kem Iman dengan sukacita ingin mewar-warkan kemudahan baru yang ditawarkan di Kem Iman iaitu, kemudahan bagi aktiviti memanah. Aktiviti ini akan dijalankan di bawah kendalian mereka yang terlatih. Mudah-mudahan aktiviti baru yang ditawarkan ini dapat memenuhi keperluan pihak tuan-puan yang ingin mengadakan aktiviti di Kem Iman.

Untuk pengetahuan, aktiviti memanah merupakan aktiviti yang berupaya melatih seseorang individu untuk menjadi lebih fokus dan mempunyai matlamat dalam kehidupan. Aktiviti memanah memerlukan pemanah sentiasa berada dalam keadaan tenang dan sabar, fokus, mengawal pernafasan dengan baik, membaca keadaan persekitaran dan memerlukan koordinasi mental dan fizikal yang tepat. Ini dapat membentuk individu yang berdisiplin dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi.

Aktiviti memanah boleh dimainkan oleh pelbagai peringkat umur dan jantina. Ia juga sesuai untuk riadah seisi keluarga memandangkan sifatnya yang tidak melibatkan sentuhan badan atau pergerakan fizikal dan percampuran yang agresif sifatnya. Yang menariknya lagi, pasukan memanah negara adalah merupakan antara pasukan terbaik di rantau Asia dan juga di peringkat dunia. Siapa tahu, mungkin ada anak-anak kita yang berbakat dan dapat dicungkil dan digilap bakatnya di peringkat awal serta dapat mewakili dan mengharumkan nama keluarga dan negara di persada antarabangsa. Apa yang past, aktiviti ini akan membentuk individu yang berdisiplin, berkeyakinan dan mengelakkan masa terbuang dengan sia-sia.

Akhir kata, Kem Iman ingin mengucapkan ribuan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada para pelanggan yang sudi berkunjung dan mengadakan aktiviti di Kem Iman. Sebarang pertanyaan lanjut berhubung kemudahan baru ini bolehlah menghubungi pihak kem Iman.

Sekian.




No comments:

Post a Comment