Friday, November 26, 2010

MAHA 2010 - penginapan alternatif

Salam dan sejahtera,

Sukacita Kem Iman ingin berkongsi maklumat dengan para pembaca mengenai MAHA 2010. MAHA 2010 (Malaysian Agriculture, Horticulture and Agrotourism) adalah siri pameran pertanian yang diadakan secara dwi tahunan. Pelbagai acara seperti pameran, jualan, seminar dan banyak lagi acara berkaitan pertanian akan berlangsung. Para pengunjung berpeluang untuk mendapatkan maklumat berkaitan industri pertanian bukan sahaja di dalam malah luar negara dan mengetahui akan peluang perniagaan dalam bidang pertanian mahupun teknologi terkini pertanian yang sedang diguna pakai.

Pada tahun ini, MAHA akan berlangsung dari 26 November 2010 - 5 Disember 2010 di MAEPS, Serdang. Untuk maklumat lanjut, para pembaca boleh melayari http://www.mahaexpo2010.com/bm/ atau http://www.mahaexpo2010.com/index.html .

Jadi, apa kaitannya MAHA 2010 dengan Kem Iman.

Baiklah tuan-tuan dan puan-puan para pembaca yang budiman, Kem Iman telah dimaklumkan bahawa MAHA 2010 pada kali ini akan melibatkan peserta dari luar negara. Dijangka hotel-hotel pelbagai bintang dan penginapan tanpa bintang berdekatan tempat berlangsungnya MAHA 2010 akan habis ditempah. Kem Iman terfikir sekiranya terdapat pengunjung MAHA 2010 yang datang secara berkumpulan dan memerlukan penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan, mungkin Kem Iman boleh menjadi tuan rumah kepada kumpulan pengunjung ini sekiranya ada kekosongan bilik penginapan di Kem Iman.

Selepas penat mengunjungi pameran MAHA yang padat dan sesak, mungkin deruan dan kesejukan air Sungai Semungkis dan kehijauan flora dan bunyi-bunyian fauna di Kem Iman dapat memberikan ketenangan dan menghilangkan penat selepas menghadiri pameran MAHA. Kenapa tidak? Ingin mencuba?

Apapun, ini hanyalah sekadar lontaran idea dari Kem Iman untuk direnung-renungkan. Meminjam ungkapan lazim artis-artis yang baru membuat kemunculan di Malaysia, kehadiran Kem Iman hanyalah untuk "meraikan dan memeriahkan" dunia penginapan di Malaysia.

Sekian.

1 comment: